Bár a karantén és a közelgő gazdasági válság kapcsán most bezuhanni látszik az ingatlanpiac és jelentős áresésekkel kell számolni, de akik már belevágtak az új ingatlan megvételébe, nem késlekedhetnek az eladással sem. Nekik hoztunk néhány tippet, hogyan tegyék eladhatóbbá, tetszetősebbé az otthonuk kinézetét.

Talán kinevetjük azokat az ingatlanosokat, akik olyan különböző trükkökkel igyekeznek eladni a lakóépületeket, mint a frissen sült kenyér illata vagy a megfelelő benapozottság idejében megmutatni a házat, de igenis sok múlik a tálaláson. A profi képek készítése a hirdetéshez és a kellemes érzet keltése illat vagy tárgy által felteheti az i-re a pontot az eladás során.

A home staging tippek segítségével egyszerűen és gyorsan fel tudjuk dobni a lakásunkat, házunkat úgy, hogy akik meglátják a róla készült képeket, vagy ellátogatnak egy személyes megtekintésre, ne tudjanak nemet mondani rá. Az egyik legfontosabb pont, hogy olyan érzetet kell adnunk, hogy aki meglátja, úgy érezze, bele tudja képzelni magát ebbe a térbe, le akar ülni, meg akar vacsorázni, ki akarja próbálni hintát. Valahogy úgy, ahogy az egyik legnagyobb skandináv bútormárka hatalmas áruházaiban szoktak viselkedni az emberek – fesztelenül. Ezen a téren egyébként érdemes trükköket ellesni az áruházból a lehető legotthonosabb érzet keltéséért.

Mindenképpen törekedjünk arra, hogy a lakás előnyeiről több szó essen, legyen az egy napfényes nappali, vagy a frissen lecserélt konyhabútor, mint a hátrányairól, mint a szűk folyosó vagy a kis erkély. (Érdekesség: felmérések alapján a majdani vevők két helyiségre különös gondot fektetnek, ez a fürdő és a konyha, ugyanis egy esetleges felújítás esetén ez a két helyiség viszi el a legtöbb pénzt.)

A saját bekeretezett családi képeink helyett, amelyektől azt érzi a betérő, mintha betolakodó lenne, inkább ízléses, egyedi dekorációkat vagy friss virágcsokrot tegyünk ki a polcokra – igazi jolly joker, minden otthont feldob és lakájosabbá tesz egy vázába készített csokor.

Nagyon aranyos a gyerekünk kézlenyomata a hűtőn, vagy a makaróni nyaklánc, amit anyák napjára készített, de ezeket tegyük most el, ahogy a rend is első számú szempont: tegyük el a ruhákat, az ágyneműt, a cipőket, amik amúgy egész nap kinn vannak a folyosón. A rend nagyon sokat számít, akkor is, ha azt gondoljuk, nyilván ez mind ki lesz pakolva, ha megveszik az ingatlant. A képzelőerőt nagyban segíti, ha már most rendet lát maga körül a potenciális vevő, könnyebben képzeli bele magát ebbe a térbe.

Fotó: pixabay.com


Ha tisztában vagyunk azzal, hogy leszakadt a redőny, a fal egy helyen megrepedt, érdemes megjavítani vagy kicserélni, mielőtt eladásra szánnánk. Akik megvennék, csak a hibát és így a költségeket fogják látni benne, és egy másik, jobb állapotú lakást választanak, mi pedig elveszítjük a vevőt, míg néhány ezer forintból megúszhattuk volna a javítást.

A lakásunk hirdetéséhez ne szégyelljünk akár profi fotóst sem hívni, vagy egy lelkes amatőr barátunkat, higgyük el, meg fog térülni a belefektetett összeg, mert ahogy a mondás tartja, egy kép többet mond ezer szónál. A felmérések is azt mutatják: akik ingatlant keresgélnek, előbb megnézik a képeket a házról, és csak utána olvassák el a hozzá írt szöveget.

Egyik fontos kérdés lehet az otthonunk megnézése után, hogy milyen rezsiköltséggel számolhatnak majd az új tulajdonosok, illetve, milyen okos otthon eszközök, vagy azok telepítéséhez szükséges hely, lehetőség van. Ezért nem árt, ha képben vagyunk az aktuális trendekkel, hiszen egyre több vásárló dönt szívesen olyan zöld otthon mellett, ahol megtalálható mondjuk a komposztáló, a szelektív szemétgyűjtés, vagy amely legalább részben megújuló energiaforrást használ, esetleg átalakítható minimális energiaigényűvé. Ezért mindenképpen konzultáljunk olyannal, aki jártas az okos és zöld eszközök terén és segíthet abban, hogy milyen lehetőségeket tudunk felkínálni a leendő tulajdonosoknak, ha a mi otthonunk mellett döntenek. A felkészültségünk megnyugvással fogja eltölteni az érdeklődőket, hiszen sok utánajárástól és információszerzéstől kíméljük így meg őket, és szívesebben vásárolnak egy olyan otthont, amiben a lehetőségek tárháza végtelen a korszerűsítést és környezetbarátabbá tételt illetően, így már csak az Ő döntésükön múlik, hogyan teszik meg azt.